Проекты*

TRICKY INSTAGRAM LANGUAGE AS A LANGUAGE OF URBAN LIFE (Загадочный язык Инстаграм как язык городской жизни)

Работа победителя открытой городской научно-практической конференции «Мегаполис как пространство успеха и социальной ответственности» 27-28 апреля 2020 года в секции Urban Life: Challenges and Opportunities /Городская жизнь: вызовы и возможности среди работ обучающихся 8-9 классов

Направление работы: Лингвистика
Авторы работы: ГБОУ Школа № 283
Предметы: Английский язык
Классы: 9 класс
Мероприятия: Городская научно-практическая конференция «Мегаполис как пространство успеха и социальной ответственности» 2020 г.

Цель работы

Доказать, что язык Инстаграм имеет те же языковые особенности, что и язык СМС

Задачи

  • изучение истории и лингвистических особенностей SMS-языка как языка, идентичного с языком Инстаграм; определение влияния принципов написания SMS-сообщений на написание комментариев в Инстаграм,
  • проведение анкетирования среди учащихся 10-11 классов,
  • проведение педагогического эксперимента,
  • анализ результатов эксперимента и обобщение всех полученных данных в ходе исследования.

Описание

В ходе исследования изучена история SMS-языка и его лингвистические особенности, определено влияние принципов написания SMS-сообщений на написание комментариев в Инстаграм; выявлены лингвистические особенности в комментариях Инстаграм на английском языке. Сравнительный анализ комментариев показал, что этот язык полон сокращений и сленга. Это делает комментарии запоминающимися и яркими. Большинство участников эксперимента справились с переводом комментариев, так как использовали принципы расшифровки аббревиатур и словари аббревиатур. Эти ресурсы упрощают процесс перевода, их использование положительно сказывается на изучении иностранного языка.

Результаты работы

Язык Инстаграм - это язык сокращений и сленга без соблюдения грамматических и орфографических правил, похожий на язык SMS. Поэтому мы можем использовать специальные словари и сайты для языка SMS, чтобы сделать процесс общения в сети Инстаграм более эффективным.

Выводы

Язык Инстаграм в дальнейшем должен быть изучен детально, так как на него ежедневно влияет наша современная городская повседневность.

Instagram is one of the hottest social networks in our urban life nowadays! Business, schooling, and communication are all becoming increasingly reliant on a person’s ability to use the Instagram. Every minute millions of people chatting in Instagram, but some of them have problems with the translation English comments! 

In order to make communication more effective, we must interpret Instagram English comments correctly. It will help us to avoid misunderstandings with a sender. 

That’s why we decided to study Instagram language in our research. Our hypothesis is “Instagram language is the abbreviated language or slang with no grammar and spelling rules, similar to SMS language”. The project goal is to prove that Instagram language has the same linguistic features as SMS language.

In our study we use theoretical, sociological, statistical research methods.

To define the terms "Instagram language" we studied the history of SMS-language and its linguistic features, as a similar language to Instagram. We observed the influence of writing SMS messages on writing Instagram comments. 

We also determined what linguistic features were used in English Instagram comments (based on the examples of students’ 10-11 grades). Comparative analysis of Instagram comments showed that Instagram language was full of abbreviations and slang words.  It makes Instagram comments catchy and bright. 

To find out what difficulties modern teenagers have in Instagram English communication, we conducted a questionnaire for students of 10-11 grades and found out that abbreviated slang words were the most difficult for interpreting.

We also made an experiment that showed out that knowledge of the linguistic properties of Instagram language made its understanding easier and communication faster. Most of our respondents were able to cope with the translation comments as they used the principles of decoding abbreviations and abbreviation dictionaries. These resources simplified the process of translating English-language comments to Instagram users, which could have a positive effect on learning a foreign language. 

We summarized the data obtained during the study and proved our hypothesis: “Instagram language is an abbreviated language or slang with no grammar and spelling rules, similar to SMS language”. As Instagram language is similar to the SMS language, we can use special dictionaries and sites for the SMS language. It will make the process of communication in Instagram faster and easier.  However, our hypothesis was confirmed partially, as there were some examples without abbreviations and slang, they looked like a standard English text. Nevertheless, studding the Instagram language is still to be emerged, because it is influenced by our modern urban daily life!